نخست وزیر عراق و ولی‌عهد سعودی بر پایان جنگ غزه تاکید کردند بلینکن به دنبال برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه انهدام چند پهپاد تروریست‌ها در لاذقیه سوریه + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله موشکی حزب‌الله لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد حادثه دریایی جدید در آب‌های اطراف یمن (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حماس خروج احتمالی رهبران خود از غزه را تکذیب کرد بورل: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است نافرمانی ده‌ها نظامی صهیونیست از مشارکت در عملیات علیه رفح سندرز: متهم کردن اسرائیل به کشتار ۳۳ هزار فلسطینی، یهودی‌ستیزی نیست هیات حماس فردا راهی قاهره خواهد شد بازداشت موعود شمخانی تایید شد انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی کاخ سفید وزیر خارجه بحرین پس از ۱۳ سال وارد دمشق شد نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه جدیدترین موضع‌گیری لاپید درباره توافق با حماس پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا وزیر کشور: اجرای طرح انسداد مرز‌ها در حال پیگیری است کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندر کلاهی میناب (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دیدار معلمان نمونه با مقام معظم رهبری
سرخط خبرها

رئیس سازمان محیط‌زیست: از همه امکانات برای نجات پیروز استفاده شد| پیروز با مسائل متعددی درگیر بود

  • کد خبر: ۱۵۲۸۲۷
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴
رئیس سازمان محیط‌زیست: از همه امکانات برای نجات پیروز استفاده شد| پیروز با مسائل متعددی درگیر بود
رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست درباره مرگ پیروز گفت: با توجه به شرایط نامطلوب یوز، از همه امکانات و ظرفیت‌ها برای نجات پیروز استفاده کردیم.

به گزارش شهرآرانیوز، علی سلاجقه در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت درباره اقدامات سازمان محیط زیست درباره «پیروز» توله‌یوز ایرانی اظهار داشت: پدر و مادر پیروز از همان ابتدا در وضعیتی بودند که از قاچاقچیان گرفته شدند و در وضعیت جسمی مناسبی نبودند. از سوی دیگر زادو ولد یوز‌ها به‌صورت طبیعی هم سختی‌های زیادی دارد، اما این اتفاق با استفاده از ظرفیت‌ها و کارشناسان داخلی صورت گرفت و از همین پدر و مادر کم‌بنیه سه توله‌یوز به دنیا آمد.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست افزود: به‌دلیل انجام فرآیند سزارین و دخالت انسان و عدم حمایت مادر از توله‌یوز‌ها سبب شد آن‌ها در این شرایط مصنوعی زندگی کنند، اما در تمام شرایط از تمام ظرفیت‌های سازمان استفاده شد. همچنین با توجه به رویه امیدی که در مردم ایجاد شد ما از تمام ظرفیت‌های داخلی استفاده کردیم تا به نحو مطلوب رشد کند.

سلاجقه خاطرنشان کرد: این برای ما یک فرآیند آزمایشگاهی بود که در کشور اتفاق افتاد؛ پیروز با مسائل متعددی از یبوست و مسائل گوارشی درگیر بود، اما مرتب هم تحت‌نظر بهترین پزشکان و کارشناسان بود.

وی درباره پروسه ده ماهه نگهداری از پیروز گفت: موضوعاتی، چون مسائل گوارشی و استخوان‌بندی و موضوع کلیه در این مدت پیش آمد، اما پیروز تحت کنترل بهترین کارشناسان و بهترین دامپزشکان حیات وحش بود و شرایط کاملاً قرنطینه داشت و کسی که مسئول نگهداری بوده نیز ارتباط روانی قوی با او برقرار کرده بود.  

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست همچنین با اشاره به اینکه دامپزشکی از آفریقای جنوبی به صورت مرتب پیروز را معاینه می‌کرد، گفت: این موضوع برای کشور به این دلیل که یک چرخه کامل مطالعاتی در پی داشت، بسیار ارزشمند است و تجربه‌ای به این شکل در دنیا وجود نداشت.  

سلاجقه با اشاره به اینکه برای اولین بار دولت سیزدهم با تمام اعتقاد برای نجات پیروز تلاش کرد، گفت: چنین نگاهی به تمام منابع زیستی به ویژه گونه‌های در حال انقراض دارد و اکنون ۷ قلاده ماده از این گونه دیده شده که توله‌یوز دارند و حفاظت می‌شوند. پس از سال‌ها در منطقه عباس‌آباد اصفهان توله یوز نر مشاهده شده و در بحث حفظ یوز دولت تمام امکانات خود را به کار خواهد گرفت.  

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست ادامه داد: پیروز دچار بیماری کلیوی و نیازمند دیالیز و تعویض خون شد که باید از مادر گرفته می‌شد، اما با توجه به بارداری ایران، تصمیم گرفته شد که دیالیز از روش دیگری انجام شود، اما متاسفانه این عملیات ۱۲ ساعته به نتیجه نرسید، اما از جنبه علمی دستاورد‌های خوبی برای کشور به‌دست آمد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->